Jag köpte Facebook Likes & detta är vad som hände

“Köp 500 likes för Facebook Business Page för Rs. 500 (8$)”, kommer du att märka sådana annonser överallt och många gånger kommer du att falla för nummerspel och köpa Facebook-fans från sådana tjänster. Detta är en snabb lösning för att öka ditt nummer på Facebook företagssidor och många företagare gör detta stora misstag att köpa sådana likes att öka antalet fans.

Just nu Facebook är världens största sociala nätverk webbplats och trots att vara social, det är en viktig plattform för företag att växa och förstärka sin verksamhet globalt. Det är Facebook affärssida (några av er kanske kallar det som sida) vilket är det första och mest populära sättet att nå ut till din målgrupp.

Om du har en webbplats har du troligen en Facebook-fansida med antingen handfull fans eller tusen till miljontals följare. Förr i tiden (2 år tillbaka) vanligtvis när du gjorde en uppdatering på din Facebook-sida, var det nås till alla dina fans men mycket har förändrats under den senaste tiden. Facebook har sin egen algoritm som kallas Edgerank som styr hur och vem som kommer att se uppdateringar som gjorts på din affärssida.

Med algoritmen förändringar som gjorts av Facebook, sidräckvidd är kraftigt reducerad och dina uppdateringar når 5% till 12% (om du har förbannat tur) av din publik. I min observation på min sida, nå är mer med vanlig text inlägg följt av laddade videor och bilder & tyvärr Facebook hatar några externa länkar till mina blogginlägg. Räckvidden är knappast 3% av mina anhängare för blogginlägg.

Jag var ilsken av Facebook, jag behövde öka likes & blow up webbplats trafik som min blogg var det näst bästa för Seth Godin’s. Jag behövde tusentals och miljontals nya fans annars var det ingen idé att skriva episk skit. Jag bestämde mig för att köpa Facebook gillar, som reklam på Facebook uppfattades dyrt för en blogg som min som inte säljer något. Ja jag vet att några av er är med mig i samma båt, du försökte också något läskigt att öka Facebook likes.